Herfstvakantie Part 1 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu Herfstvakantie Part 1 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu

Herfstvakantie Part 1

Door: Ilse Jochems

Blijf op de hoogte en volg Ilse

20 Oktober 2016 | Estland, Tallinn

Hallo allemaal,

Deze week is mijn herfst vakantie en ik ben de laatste paar dagen in Tallinn geweest!
Op zaterdag zijn we naar Helsinki gereisd om vervolgens op zondag ochtend de ferry naar Tallinn op te zoeken. De Ferry duurde ongeveer 2.5 uur maar we zaten in een leuke pub met live muziek dus het was best uit te houden.

Eenmaal in Tallinn en in het hostel bleken 3 andere studiegenoten van ons hetzelfde hostel te hebben. Voor hen was het echter net ochtend om 3 uur 's middags dus zij gingen net van alles doen. Wij geïnstalleerd in het hostel om vervolgens de oude stad van Tallinn te bezoeken!

Tallinn is een super mooie oude stad met vele kerken, winkeltjes, cafés enzovoort. Foto's hiervan zullen volgen ik had echter problemen met men telefoon dus ik moet even wachten tot Jon mijn foto's stuurt.

Rond een uur of 8 zaten we in de woonkamer van het hostel. We waren niet alleen. Inmiddels waren we met drie Engelse jongens, een Zwitserse gast, een Australiër, een Turks meisje en een Franse meid en 2 mensen uit Argentinië. We deden kaartspelletjes, tafelvoetbal wedstrijden, we hebben gedanst en rond een uur of 11 zijn we vertrokken om op stap te gaan. De eerste bar was een shotjesbar , voor 5 euro 5 shotjes dus zeg maar binnen 2 minuten stonden er minimaal 30 shotjes op de bar. er zijn mensen die er geen op hebben en er zijn er die er 6 op hebben.

Na deze bar zijn we naar een hostel party ergens net naast de old town gegaan. Daar waren niet veel mensen maar we hebben er wel een feestje van gemaakt. Dansen, Beer pong, Biljarten alles was mogelijk. Kort na 2 ben ik naar huis gegaan echter konden wij de weg niet meer vinden en hebben we een taxi gepakt. Eigenlijk was dit bar slecht want ze hebben zelfs de route die we moeten wanden nog op onze kaart getekend.

Dan de volgende ochtend, aan het ontbijt, zonder problemen voor mij. komen de Engelse gasten naar beneden en de Australiër. Die hadden het niet best. Een van hen was nog stik zat en degene die om 2 uur mee naar het hostel was gegaan had de grootste kater van allemaal, Het was hilarisch om ze aan te zien en te horen. Daarnaast wist in totaal 4 man niet hoe en toelaat ze thuis waren gekomen.

Jon en ik zijn vervolgens vertrokken om nog wat plekken in de oldtown te bezoeken. Er is een grote kerk waar je over het randje van de kerktoren kunt lopen en zo over heel Tallinn uit kunt kijken. Prachtig! Daarnaast zijn we op de stadsmuur geweest. Ook zijn we naar een Olympisch zeil stadion geweest van de spelen in Rusland 1980. Ook hebben we geprobeerd de weg naar het feest van de vorige avond te vinden. hij was echter veilig thuis gebracht door de Turkse en Franse meiden dus had niet eens hoeven zoeken.

De avond in het hostel begon weer vroeg. Gezellig buurten over van alles, nog wat spelletjes, leuke muziek. Vervolgens zijn we naar een bar op nog geen minuut afstand gegaan. Er was nog niemand maar dat maakte niks uit. Bierpong kan altijd! een 10 games later kwam er een andere groep binnengelopen en werd het drukker. Er werd gefeest, gebuurt, gebeerpongt tot in de late uurtjes.

De volgende ochtend leek het of de mannen van hun eerste avond hadden geleerd, de tweede avond waren shotjes verboden dus zonder te grote kaders was iedereen aan het ontbijten. Een aantal mannen zouden deze dag vertrekken richting Riga dus contacten uitwisselen afscheid nemen en wij konden weer een dag wat plekken bezoeken

Wij hebben de tram gepakt en zijn uit het oude gedeelte gegaan op weg naar het Kadriog park. hier is een paleis van vroeger inmiddels een kunstmuseum, te bewonderen. Ook is het presidentieel huis daar gevestigd en er zijn plekken welke ik echt een keer terug wil zien in een periode als alles in bloei staat. Vervolgens zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben niks meer uitgevoerd.

TOT de avond natuurlijk. Het was dinsdag avond veel barren waren dicht duss. dan maken we zelf een feestje in het hostel toch. inmiddels waren we nog met de twee Argentijnen, en het franse en Turkse meiske. We hebben gedanst vanuit elk land en vanuit alle andere landen die we konden bedenken. Wij hebben hun zelfs de kabouterplop dans geleerd! het was Hilarisch!

De andere ochtend moesten we echter weer vroeg op om terug te reizen naar Helsinki. Ik ben vervolgens ook gelijk door gereisd naar Hämeenlinna waar ik door Ansu en Laura ben opgehaald. Binnen 2 minuten was de afspraak voor een feestje alweer gemaakt.

Eenmaal terug thuis heb ik al men spullen opgeruimd en gegeten en vervolgens konden we weer aan het bier in B6. in Totaal waren we met 7 en rond een uur of 12 dacht ik het voor gezien te houden. Kom ik terug in ons huisje is Simone net thuis. Dus wij weer terug naar et feestje. Rond een uur of 1 zijn we dan toch echt terug gegaan maar we hebben nog 2 uur zitten buurten over wat we hebben gedaan in de afgelopen dagen!

Nu ga ik beginnen aan deel 2 van mijn vakantie het ziet er naar uit dat het leuk wordt maar dat zullen jullie de volgende keer kunnen lezen!

De groetjes vanuit Finland!

• 20 Oktober 2016 - 11:09

Josie Jochems:

hoi meiske,

Als jij straks thuis komt zul je moeten afkicken van het feesten.
    Maar geniet nu maar lekker hoor.

Groetjes ma

• 20 Oktober 2016 - 18:42

Oma Jochems:

Geweldig Ilse wat je doet Wat zul je veel te vertellen hebben, Ma en Ruud zijn hier voor mij te helpen. Heel veel groetjes van mij.

Tags: Tallinn, party