tweede module is gestart - Reisverslag uit Lepaa, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu tweede module is gestart - Reisverslag uit Lepaa, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu

tweede module is gestart

Door: Ilse Jochems

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 November 2016 | Finland, Lepaa

Hei,

Deze week zijn we zoals ik al vertelde in de nieuwe module gestart. Inmiddels weten we wat beter hoe alles in elkaar steekt een waar we naartoe moeten werken en dat ziet er vrij interessant uit. Donderdag gaan we waarschijnlijk ons bedrijf en de omgeving bezoeken en daarna kunnen we echt uitgebreid aan de slag.

woensdag avond hadden Niina en Ansu een avond georganiseerd met allemaal Fins voedsel. Hier hebben we onderandere sima, glogi(glühwijn zonder alcohol), mämmi(een desert) kalakukko, karjalanpiirakka gegeten. ik zal een foto toevoegen van al het eten.

Donderdagavond was er een tafelvoetbal tournament. Er was van tevoren al bekend wie er in de finale zou staan want er waren toch en paar teams die zoooo goed waren. We hebben ze in Lepaa eens laten zien dat ze niet zo moeten denken. er stond GEEN Lepaa team in de finale. De finale ging tussen Gwen, Anna en Tobi, Alex. Tobi en Alex hebben de finale uiteindelijk gewonnen waarna de afterparty in B3 al gouw van start is gegaan.

Gisteren avond was het weer tijd voor een birthday party. Theresia is vandaag 22 geworden en dat moest natuurlijk uitgebreid gevierd worden. We zijn vroeg begonnen met de voorbereidingen van heerlijke pizza broodjes waarna het feest pas echt van start kon.

Afgelopen weken is het hier in Lepaa snel koud en donker geworden. Inmiddels ligt er een laag sneeuw op de grond. Naja al niet overal meer want er staat al bijna een hele iglo. Het huis van de jongens is inmiddels echt omgebouwd tot kerst. Er hangen lichtjes er staat al een kerstboom. en omdat het voor het grootste gedeelte niet normaal is om een witte kerst te hebben, hebben ze donderdag avond al vast maar eens kerst gevierd met kerstmuziek, warme chocomel en natuurlijk sneeuw buiten.

Groetjes vanuit Lepaa,
Ilse

• 06 November 2016 - 21:20

Josie:

Hè meiske,
    Fijn weer wat te lezen mooi die sneeuw foto,s hier heeft de hele dag geregend. Voor mij is het aftellen begonnen geen 6 weken meer, dus geniet nog maar lekker daar. Je Holland pakket komt er aan het zit op de post.
    Groetjes en een dikke kus van je ma

• 08 November 2016 - 18:01

Ron V Opstal:

Is wel vroeg kerstmis daar.
    Nog een paar weken veel plezier en tot dan
    Gr ome ron