Een gewone week in Lepaa. Week 6 is alweer voorbij - Reisverslag uit Lepaa, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu Een gewone week in Lepaa. Week 6 is alweer voorbij - Reisverslag uit Lepaa, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu

Een gewone week in Lepaa. Week 6 is alweer voorbij

Door: Ilse Jochems

Blijf op de hoogte en volg Ilse

09 Oktober 2016 | Finland, Lepaa

Hoi Allemaal,

Deze week was 'gewoon'. het ws in ieder geval de planning om deze week gewoon 37,39 uur te werken en om verder niks geks te doen door de week.

Echter hebben we vorige week vrijdag tussentijdse evaluatie gehad dus er gingen dingen veranderen.

Op de een of andere manier hebben wij op maandag en dinsdag het werk gedaan wat we normaal in een hele week doen. Daarnaast hebben we een uur aan ons eindrapport kunnen werken en hebben het zo goed als afgerond.

De woensdag was anders dan voorspeld. Deze woensdag heeft er een wisseling plaats gevonden. Ik mocht buiten in de kwekerij gaan werken. in plaats van de warme 23 graden in de kas stond ik ineens in 1 graad buiten te werken. Jeetje wat was dat koud. Maar het was wel leuk, we hebben wat buizen uit de grond moeten halen voor de winter, wat appels gesorteerd en afgeleverd en spullen schoongemaakt. 's Middags was het echter mijn tijd om voor eventjes terug baas te zijn over de mensen die normaal buiten werken. Ik als hele goed opgeleide baas kwam in de kas en mijn zogenaamde werknemers konden mij uitleggen wat we moesten doen, omdat zij 's ochtends aan iets waren begonnen wat ik nog nooit had gedaan. Het doel van deze dag is dus totaal mislukt, maar het was wel zeer leuk.

Woensdag avond is een van de sportavonden op HAMK. Deze avond is altijd gevuld met een groepsles. en deze week was het zumba! Wat een feest om samen met 40 man zumba te doen in een kleine gymzaal, ik ben benieuwd naar volgende week!

Donderdag had een gewone werkdag moeten zijn. tot dat wij op woensdag te horen kregen dat het de zogenaamde Internationale Dag was.
Op deze dag krijgen alle eerste- en tweede-jaars uitleg over studeren in het buitenland. En was is nou beter dan ons the laten presenteren over de scholen waar wij vandaag komen?

's ochtends om 8 uur begon de dag met presentaties van een docent uit de Tsjechische republiek. Smiddag's was er een presentatie vanuit de universiteit van Weihanstephan uit Duitsland en vervolgens waren wij als Exchange studenten aan de beurt. Ik hoop dat we veel van deze studenten terug zullen zien in Nederland!

Wat is ook al weer de standaard op Donderdag avond? hmm oja SAUNA!
De klas HOPUNU14 had een reünie in de sauna omdat een aantal mensen op exchange waren geweest. Ze hadden echter wel besloten dat het een leuk idee was om alle exchange studenten uit te nodigen! Wat een lol en weer een veel te late doordeweekse avond!

Vrijdag was ook gepland als een 'normale' werkdag. Echter kreeg ik om 6 uur te horen dat onze groep om 10:30 zou vertrekken naar een spa in Helsinki. Ik dacht waarom ook niet ik probeer het gewoon! En ja hoor ik kreeg vrij als ik dan maar wel 2 andere dagen langer werkte.

Dus om 10 uur gestopt met werken snel alle spullen gepakt en vertrokken naar Helsinki. Daar hebben we de super mooie spa Flamingo bezocht. wij hebben zeker 7 uur in het water gezeten met bijna iedereen van onze groep.

Voor de zaterdag waren er interessante plannen! Er zijn hier genoeg Duitsers om een echte Schnitzel party te organiseren!
Wij, de dames, maakten onze eigen schnitzels, friet en een aardappelsalade. De mannen uit maakten hun eigen schnitzels, gebakken uien, groene salade en wortel salade. Wat een Feestmaal was dat! gezellig met iedereen in het appartement van de jongens. Naderhand hebben we zelfs gewoon netjes met zen alle alles op geruimd voor de schnitzel afterparty kon beginnen. Deze party is zoal verwacht tot laat doorgegaan en er zijn zelfs mensen wakker geworden op de bank deze ochtend!

Na een feestje zoals gisteren zullen we het vandaag maar rustig aan doen, voordat een zeker niet normale werk/schoolweek morgen begint!

Ik heb 2 foto's van de spa toegevoegd en 3 foto's van de excursies in de eerste week dat we hier waaren. De foto's van de schnitzel party zullen later volgen!

Groetjes vanuit Finland

  • 09 Oktober 2016 - 17:56

    Ria Jacobs:

    Je hebt het wel naar je zin zie ik, geniet er van.

  • 09 Oktober 2016 - 18:26

    Ruud ( Broertje ):

    Het is voor jou een supper ervaring
    Zo te horen en lezen hedde het daar goed naar oe zin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 26 Juli 2016
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 87624

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 16 December 2016

Studeren in Finland 2016

Landen bezocht: