Bezichtiging projectgebied en beachparty - Reisverslag uit Harviala, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu Bezichtiging projectgebied en beachparty - Reisverslag uit Harviala, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu

Bezichtiging projectgebied en beachparty

Door: Ilse Jochems

Blijf op de hoogte en volg Ilse

13 November 2016 | Finland, Harviala

Hallo allemaal.

Afgelopen week hebben we vooral gewoon school gehad. Maandagochtend begint met een standaard teamleadermeeting waarna we lessen moeten volgen en contact met ons team op moeten nemen. Deze week moesten er onderdelen afgerond worden. Zo hebben wij video's moeten maken rondom lastige woorden binnen ons thema. Daarnaast hebben we een ander gedeelte rondom project indicators moeten beschrijven en een project blog moeten bijhouden.

Op donderdag hebben we een face to face meeting gehad met ons hele team. eindelijk konden we iedereen leren kennen. Tegelijkertijd hebben we ons projectgebied bezocht. Ons gebied is ongeveer 40 minuten rijden van ons vandaan. We gaan 4 verschillende projecten binnen dit gebied uitvoeren. ten eerste wordt er een plan gemaakt om van de 6 invasieve planten zoals de reuze berenklauw af te komen. Daarnaast word er contact gelegd met de bewoners en wordt er gekeken wat zij zouden willen veranderen aan het gebied. Ook word er een actiontrack gemaakt, dus een actieve wandelroute waarin men van alles kan leren over de natuur cultuur en geschiedenis van het gebied. Als laatst word er ook nog een online beeldenbank opgestart, hierin komen alle artikelen foto's e.d. welke in de afgelopen 15 jaar zijn gemaakt rondom Harviala.

Na een lange dag met hard werken hadden we wel een feestje verdien ;) Donderdag avond was het Beachparty!! Een belangrijke traditie hier in lepaa, Zodra het onder nul is en er sneeuw ligt moet er een beachparty georganiseerd worden!

Vrijdag nog een aantal dingen voor school gedaan en 's avonds was het weer tijd voor ijshockey. Ik ben helemaal fan geworden, na twee wedstrijden gezien te hebben van HPK zijn de plannen voor de volgende wedstrijden alweer gemaakt. waarschijnlijk gaan we ook nog een wedstrijd bezichtigen bij tamperec omdat dat stadion nog 2 keer zo groot is.

Zaterdag was het weer vroeg opstaan, er waren plannen om Tampere te bezoeken. De mainstreet Hameenkatu is inmiddels helemaal in kerstsferen en dat geeft een super mooi beeld. ook hebben we weer de hoge toren bezocht maar nu in het donker(dat betekend dat dit net na 4 uur was) Na een super leuke dag te hebben gehad hebben Anna, Theresia en ik het afgesloten met een (kerst)filmavondje.

Morgen start er weer een drukke week, deze week beloofd druk te worden met zaken voor school maar hopelijk kunnen we ergens een avondje nog gouw naar HPK ;)

De groetjes aan iedereen thuis!
Ilse

• 14 November 2016 - 08:56

Oma:

Ilse het is weer super voor je geweest, de groetjes en heel veel ?.

• 14 November 2016 - 23:41

Opa:

hooooi hoe is het zo te lezen wel goed . ik zou ook weleen s naar een ijshoky wedstrijd willen. groetjes opa en oma