Weekendje met mijn ouders - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu Weekendje met mijn ouders - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu

Weekendje met mijn ouders

Door: Ilse Jochems

Blijf op de hoogte en volg Ilse

25 September 2016 | Finland, Helsinki

Hej allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik iets heb geschreven.
Dit komt omdat er in de werkweek niet zo heel veel speciale dingen zijn gebeurd, ik heb 2 dagen gewerkt en 2 dagen les gehad. Mijn weekend is donderdag avond al begonnen. Mijn ouders zijn een weekendje hier in Finland geweest.

Donderdag rond een uur of 4 heb ik ze gouw mijn huisje laten zien en vervolgens had ik met een leraar afgesproken dat hij de kas open zou doen waar ik werk. Dus daar heb ik samen met 2 leraren, want er bleek er nog een in de kas te zijn, een rondleiding gegeven. En heb ik laten zien wat we allemaal doen zo door de week heen. Vervolgens zijn we de hele campus over gelopen met onder andere de appelboomgaard.

Na deze snelle rondleiding zijn we naar Helsinki vertrokken. Eenmaal in Helsinki aangekomen hebben we een korte wandeling naar de witte kathedraal gemaakt en zijn vervolgens in een bar beland.

Op vrijdag hebben we een hele sightseeing tour door Helsinki gedaan en heb ik ‘’mijn ouders’’ / ‘’spa en sma’’ rond geleid, ik had inmiddels al de meeste dingen gezien. Na nog wat leuke dingen op de markt te hebben gekocht zijn we uitgebreid gaan eten waarna we weer in een leuke bar zijn geëindigd.

Zaterdags hebben we op tijd de ferry genomen naar Suomeenlinna. Dit is weer het mooie eilandje net onder Helsinki. Op dit eilandje hebben we heerlijk koffie zitten drinken, besproken dat je daar echt niet dood gevonden wil worden, en zitten kijken hoeveel werk er wel niet is voor schilders.

Daarnaast zijn we gaan wandelen over, in en onder de muren die in de vroegere tijden Helsinki konden beschermen. Dit eiland heeft veel historie en is in handen geweest van vele verschillende landen tijdens verschillende oorlogen.

Na het mooie werelderfgoed eiland suomeenlinna zijn we terug gevaren naar Helsinki, waar we tot de conclusie kwamen dat we mooi op tijd op de ferry waren gestapt. Op dat moment stond er namelijk een 200 meter lange rij voor de ferry terwijl wij in de ochtend geen 10 minuten hebben hoeven wachten.

Suomeenlinna is naast mooi erfgoed ook een ‘’pokemoneiland’’ inmiddels heb ik vernomen dat er 650 pokemons op dit kleine eilandje bevinden. Je ziet dus supervel rennende kinderen om toevallig die ene pokemon te kunnen vangen. Ooit zal ik het filmpje laten zien!

En dan vandaag. Vandaag zijn we op tijd vertrokken vanuit Helsinki en richting Hämeenlinna gereden. In Hämeenlinna hebben we een super mooi kasteel bezocht. Dit kasteel word van binnen momenteel gerestaureerd maar er zijn super kleine gangetjes, super mooie zalen en hele mooie onderdelen van het oude kasteel te zien.

Nu ben ik inmiddels weer terug in mijn kamer, Pa en ma zijn op weg terug naar Helsinki en vliegen morgen weer terug naar huis.
Wat was het een leuk weekendje, ik zal wat foto’s toevoegen van wat we hebben gezien!

Groetjes vanuit LEPAA , de gezelligste en raarste campus van Finland ;)
Hebben jullie ooit van frisbee golf gehoord????

  • 25 September 2016 - 19:04

    Tante Ria:

    Leuk. Ilse. Weekendje met je pa en ma. Ziet er llemaal mooi uit. Groetjes geniet er van .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 26 Juli 2016
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 87600

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2016 - 16 December 2016

Studeren in Finland 2016

Landen bezocht: