Het is begonnen! - Reisverslag uit Lepaa, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Lepaa, Finland van Ilse Jochems - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Door: Ilse Jochems

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Augustus 2016 | Finland, Lepaa

Het grote avontuur is inmiddels begonnen.

Gisteren was het vroeg opstaan om naar Schiphol te gaan. Op Schiphol heb ik mijn eerste klasgenoot Jon al ontmoet waarna we samen verder zijn gereisd. Het vliegen was geen probleem maar toen we eenmaal de trein moesten pakken kwamen we erachter dat de trein naar Hämeenlinna helemaal niet reed!! via 3 verschillende treinen en een bus zijn we uiteindelijk in Hämeenlinna terecht gekomen.

In Hämeenlinna stonden 2 tutoren en mijn kamergenootje Simone op ons te wachten. Het was al gelijk een gezellige sfeer. Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we aangekomen op de campus. Momenteel is het leeg. Gewoon leeg alleen wij zijn er, en onze tutoren.

Gisteren avond zijn we gezellig met de hele groep een wandeling gaan maken over de campus. waarna we met zijn alle in een huis zijn beland en nog wat hebben gekletst over van alles en nog wat.

Vandaag krijgen wij als het goed is ook nog een rondleiding in het licht.
Wij zijn nu met 5 Nederlanders 2 Duitse en 1 Zwitserse. Als het goed is groeit deze groep nog met 5 personen Vandaag.

Als wij aan onze tutoren vragen wat er op de planning staat, wordt het stil, kijken ze elkaar aan, beginnen te lachen en geven vervolgens als antwoord, PARTY. Hier in Lepaa is verder niet veel te beleven dus wordt er veel gefeest.

We beginnen dus ook gelijk vanavond met een feestje bij de sauna. Dan de planning voor de rest van de week. Morgen heb ik mijn eerste schooldag, naja het invullen van een aantal papieren is tenminste een goed excuus om te eindigen in een feestje toch? Dus s' avonds een feest op de campus! Donderdag misschien nog wat intro activiteiten die er voor zorgen dat we s avonds kunnen feesten? Okeej we vertrekken s avonds naar een feest 20 kilometer verder op! (waarschijnlijk met overal, maar dat vertel ik de volgende keer wel)

Als de vooruitzichten zo blijven worden dit een paar leuke maanden.
Er gaan foto's volgen, er gaan verhalen volgen en ik hoop dat jullie ze met een plezier zullen lezen.

Groetjes vanuit Lepaa,
Ilse

• 30 Augustus 2016 - 07:44

Josie (ma) Jochems:

Als ik dit lees kun je er zeker van zijn dat we komen wordt wel gezellig zo te horen. Groetjes Josie (ma)

• 30 Augustus 2016 - 08:31

Ria Jacobs:

Wat leuk Ilse.ik kijk er naar uit om het te lezen.heel veel plezier. Geniet er van.

• 30 Augustus 2016 - 11:21

Susanne:

Hee Ilse!

Wat schrijf je leuk!

• 30 Augustus 2016 - 11:25

Susanne:

Oeps er ging iets fout haha..
    Maar het klinkt alsof je een leuke tijd tegemoed gaat!
    Heel veel plezier daar en succes met je minor!

Xx susanne

• 30 Augustus 2016 - 20:39

Sandra:

Leuk om te lezen dat het goed gaat

• 30 Augustus 2016 - 22:12

Josefien Antonissen: